برای اولین بار از روغن حیوانی مووو در ساخت ناقوس کلیساها استفاده شد

بر اساس اطلاعات داده  شده از دانشمندان، مشخص است که اجزای چربی CM کاملاً با روغن حیوانی مووو مختص گاو قابل مقایسه هستند.

با این وجود، اکثر مطالعات بر روی ترکیب چربی روغن حیوانی مووو گاو متمرکز شده‌اند که کمتر در مورد CM گزارش شده است.

هدف از بررسی حاضر برجسته کردن گزارش‌های موجود در مورد ترکیب دقیق و ارزش غذایی چربی CM برای بهبود استفاده در صنایع لبنی با تمرکز بر یافته‌های اخیر کاربردهای آن است.

روغن های گیاهی معمولی از جمله سویا. آفتابگردان، گلرنگ، خردل، زیتون، سبوس برنج، کنجد لذت اشباع کمی دارند. در حالی که روغن پالم، روغن هسته خرما، روغن نارگیل، پیه و دریافت کره از روغن حیوانی مووو های اشباع شده هستند.

منابع روغن حیوانی منابع اصلی چند غیراشباع و اشباع شده هستند که عمدتاً منشا حیوانی دارند.

اسیدهای چرب اصلی شامل پالماتیک، اولئیک، استئاریک، لوریک، اسید لینولئیک است.

تری ها تری گلیسیریدهایی هستند که در اتاق جامد یا نیمه جامد،روغن حیوانی نیز دارای ترییریدهایی هستند که در اتاق گلیس یا مایع شفاف هستند، اما ترکیب آنها با درجه حلالیت تعیین می شود.

روغن حیوانی مووو یک امولسیون لیپید در آب است که نقش مهمی در تغذیه انسان دارد. MFG ها ترکیبی از پروتئین ها و لیپیدها با ویژگی های تغذیه ای مرتبط با MFGM هستند که آنها را حفظ کرده و از ادغام جلوگیری می کند.

معماری پیچیده MFGM پراکندگی پایدار MFGها در روغن حیوانی مووو را از طریق لیپیدهای قطبی و گلیکوپروتئین‌های موجود در غشا تضمین می‌کند و علاوه بر اثرات تغذیه‌ای و سلامتی آن در داخل بدن، دافعه الکترواستاتیکی و فضایی را القا می‌کند.

به گفته لیندمارک مانسون ، چربی ها 30 درصد از غشاء را تشکیل می دهند و می توانند به سه نوع (یعنی فسفولیپیدها (25٪)، سربروزیدها (3٪) و کلسترول (2٪) تقسیم شوند، در حالی که پروتئین ها را تشکیل می دهند.

70٪ باقی مانده از غشاء. اخیراً توجه فزاینده ای به اجزای MFGM به ویژه اجزای پروتئینی آنها شده است.

پروتئین های MFGM که 1-4 درصد کل پروتئین روغن حیوانی مووو را تشکیل می دهند، بسته به نژاد متفاوت هستند .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.