چند نمونه از پارچه های طبیعی باکیفیت

پارچه های طبیعی پارچه هایی هستند که از مواد اولیه طبیعی تولید می شوند. برخی از انواع رایج پارچه های طبیعی در این قسمت ذکر شده است.

پنبه
الیاف پنبه همراه با دانه های گیاه پنبه رشد می کنند. این الیاف چیده شده و به صورت نخ ریسیده می شوند. سپس این نخ به پارچه پنبه ای بافته می شود.

پنبه به دلیل بافت سبک و تنفس پذیری که دارد به طور گسترده در پوشاک لباس استفاده می شود. علاوه بر این، پنبه یکی از ارجح ترین پارچه ها در مناطق گرم و مرطوب (مانند مناطق ساحلی) است.

این به این دلیل است که پنبه قابلیت تنفس بالایی دارد و همچنین می تواند مقدار خوبی از عرق را جذب کند. قیمت پارچه جین ایرانی امروزه نسبتا بالا رفته است.

پارچه

ابریشم
پارچه‌های ابریشمی از نخ ابریشم بافته می‌شوند که معمولاً می‌توان آن را از پیله‌های کرم ابریشم تهیه کرد. رایج ترین شکل ابریشم از گونه کرم ابریشم معروف به Bombyx mori به دست می آید. عمل پرورش کرم ابریشم برای استخراج ابریشم از آنها در میان مردم به عنوان نوغانداری شناخته می شود.

قابلیت جذب پارچه های ابریشمی باعث می شود تا در آب و هوای گرم بسیار مطلوب باشد. علاوه بر این، ابریشم پارچه بسیار نرمی است که می تواند در برابر برخی از حشرات مانند پشه محافظت کند.

از ابریشم در برخی از انواع چتر نجات نیز استفاده می شود. نمونه‌های متداول پارچه‌هایی که از الیاف ابریشم ساخته می‌شوند عبارتند از نوعی پارچه ابریشمی، چارموز، کرپ د چین و شانتونگ.

پشم
پارچه‌های پشمی از الیاف پشمی تشکیل شده‌اند که از برخی حیوانات پشمی مانند گوسفند به دست می‌آیند. نمونه های رایج پارچه های پشمی شامل ترمه، آنگورا، موهر و کیویوت است.

پشم یکی از پرطرفدارترین انواع پارچه در مناطق سردسیر به دلیل توانایی آن در به دام انداختن گرما و گرم نگه داشتن پوشندگان آن است. همچنین در پتو، فرش، پارچه زین و قالیچه اسب استفاده می شود.

انواع پارچه های مصنوعی
پارچه های مصنوعی پارچه هایی هستند که از مواد اولیه مصنوعی یا مصنوعی تولید می شوند. برخی از انواع مهم پارچه های مصنوعی در این قسمت ذکر شده است. علاقه مندان جهت اطلاع از قیمت پارچه مازراتی می توانند به سایت های معتبر مراجعه نمایند.

ریون
ریون یک پارچه مصنوعی است که از الیافی ساخته شده است که از سلولز طبیعی ساخته شده است. ریون یک پارچه کاملاً مصنوعی در نظر گرفته نمی شود زیرا از مواد اولیه طبیعی تولید می شود.

این پارچه ها بسیار متنوع هستند و حتی می توانند بافت و حس پارچه های طبیعی مانند ابریشم، کتان، پنبه و پشم را تقلید کنند. پارچه های ساخته شده از الیاف ابریشم مصنوعی بسیار نرم، راحت و کاملاً جاذب هستند.

نایلون
پارچه نایلونی یک پارچه پلیمری است که از الیاف مصنوعی ساخته شده است. معمولاً دارای قابلیت تنفس کم اما استحکام کششی بسیار بالا و مقاومت در برابر سایش و پارگی است.

پارچه های نایلونی معمولاً کاملاً کششی هستند و بنابراین به طور گسترده در جوراب ها و جوراب ها استفاده می شوند. از این پارچه ها در لباس های ورزشی نیز استفاده می شود. برخلاف ریون، پارچه های نایلونی 100% مصنوعی هستند.

برای آشنایی بیشتر با انواع پارچه و سایر مفاهیم مربوط به پارچه لباس، در BYJU’S ثبت نام کنید و اپلیکیشن موبایل را روی گوشی هوشمند خود دانلود کنید.

  • منابع:
    1. Types of Fabric
  • تبلیغات: 
    1. پارچه شنل قرمزی به حراج گذاشته شد!
    2. دستگیری سارقان پلی اتیلن در لب مرز ترکیه!!!
    3. زنی که با خوردن هلو انجیری بعد از 22 سال باردار شد
    4. جدید ترین قلم مو که با دادن ایده خودش نقاشی می کند