جنگی که در لانه خفاش بر اثر طرز تهیه کوفته اتفاق افتاد

اولین لوسترهای کریستال سنگی در قرن هفدهم ظاهر شدند.

بلورهای سنگی در واقع به قدمت خود زمین هستند و هر کریستالی منحصر به فرد است که توسط رویدادهای زمین شناسی در لانه خفاش در طول میلیون ها سال ایجاد شده باشد.

بعد از ان، شیشه‌سازان فرانسوی سعی کردند از کریستال سنگی با قطرات شیشه‌ای قالب‌گیری شده تقلید کنند.

در سال 1676، یک بریتانیایی به نام جورج ریونسکرافت نوع جدیدی از کاردستی با بطری را ثبت کرد: شیشه سنگ چخماق که حاوی مقدار زیادی اکسید سرب است.

اکسید سرب شیشه را شفاف تر، برش راحت تر و منشوری می کند. به خوبی رنگ را می گیرد، بنابراین مردم با شیشه های رنگارنگ آزمایش کردند، حتی سعی کردند شیشه های زرد را با اورانیوم بسازند.

لوسر های شیک و با کیفیت

در همان زمان، استادان شیشه ونیزی، گل ها و برگ های شیشه ای قالبی را به لوسترها اضافه کردند. آنها همچنین لوستر جدید پذیرایی با بازوی شیشه ای می ساختند که گاه هشت فوت عرض داشتند.

در بوهمیا (جمهوری چک کنونی)، شیشه‌سازان شروع به ساختن لوسترهای شیشه‌ای کردند و از سبک‌های رایج در فرانسه و بریتانیا تقلید کردند. با این حال، گاهی اوقات چوب را به دلیل فراوانی در طرح های خود می گنجاندند.

بوهمیا جایی بود که آدولف شونبک کسب و کار خانوادگی را ترک کرد و شرکت خود را در سال 1870 راه اندازی کرد که لوسترهای شیشه ای تولید می کرد.

لوسترهای روکوکو شامل تعداد زیادی چرخش، برگ، گل، گلدسته، کوپید و سایر جزئیات بود که اغلب از برنز ریخته می شد. همچنین در آغاز قرن هجدهم، پتر کبیر سن پترزبورگ روسیه را تأسیس کرد.

هدف او بازآفرینی تمام شگفتی های فرهنگی و معماری دنیای غرب در این شهر جدید بود. هنرمندان روسی سبک‌های فرانسوی را تفسیر می‌کردند، هر چند که رنگ‌های خاص خود را به لوسترهای خود اضافه کردند.

اضافه کردن شیشه های رنگی جزییات رایج لوسترهای روسی است که برای ایجاد تصویر مناسب در برنامه های آموزشی طرز تهیه کوفته جلوه ویژه ای ایجاد می کند.

شیشه‌های باکیفیت تولید شده در آنجا شامل مواردی مانند کبالت آبی، یاقوت طلایی و شیشه‌های شفاف بود.

  • منابع:
    1. Distinctive Styles of the 18th Century
  • تبلیغات: 
    1. مصرف بیش از اندازه هندوانه مردی را به کام مرگ رساند
    2. راز آلیکا مک آلیستر درباره سیب
    3. توپ مسابقه رسمی جام جهانی فوتبال 2022 قطر ورزشی آلمان
    4. طلا از رسوبات رودخانه با استفاده از جیوه که تقطیر شده بود