ماجرای دست داشتن روغن ارده یک لیتری در قتل های زنجیره ای تهران خبرساز شد

خواص روغن ارده یک لیتری برای سلامتی به حدی است که به درمان سفیدی زودرس موها، درمان علائم آرتریت روماتوئید، کاهش فشار خون کمک می کند. روغن کنجد به مبارزه با استرس و افسردگی کمک می کند، روغن کنجد به بهبود سلامت دهان و دندان کمک می کند، سلامت پوست را حفظ می کند.

روغن کنجد همچنین به عنوان یک عامل ضد التهابی طبیعی عمل می کند، پوست را سم زدایی می کند، به پیشگیری از دیابت کمک می کند، درمان طبیعی کم خونی را ارائه می دهد، خواص ضد سرطانی ذاتی دارد، به بهبود سلامت چشم کمک می کند.

روغن کنجد
روغن کنجد یک روغن گیاهی خوراکی است که از دانه های کنجد به دست می آید. علاوه بر استفاده به عنوان روغن پخت و پز در جنوب هند، به عنوان یک تقویت کننده طعم در غذاهای خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوب شرقی استفاده می شود. این عطر و طعم متمایز آجیلی دارد.

روغن کنجد استخراج شده از دانه کنجد در طب جایگزین، از ماساژ و درمان های سنتی گرفته تا امروز، رایج است. روغن کنجد در آسیا محبوب است و همچنین یکی از اولین روغن های گیاهی شناخته شده است، اما تولید انبوه مدرن در سراسر جهان حتی امروزه به دلیل فرآیند برداشت دستی ناکارآمد برای استخراج روغن محدود است.

ارزش غذایی روغن کنجد
یک قاشق غذاخوری (13.6 گرم) روغن کنجد 120.2 کالری دارد. محتوای چربی کل 13.6 گرم است که از این مقدار چربی اشباع 1.9 گرم و چربی تک غیراشباع 5.4 گرم است. روغن کنجد سرشار از اسید لینولئیک و اسید اولئیک است. محتوای ویتامین E 0.2 میلی گرم (2٪) و ویتامین K 1.8 میکروگرم (2٪) است. گاما توکوفرول بر سایر ایزومرهای ویتامین E غالب است. روغن کنجد حاوی هیچ کربوهیدرات، پروتئین و فیبر نیست. مقدار کولین موجود در روغن 1 درصد است.

حقایق تغذیه ای در هر 100 گرم اصلاح سلولز میکروکریستالی، کاغذ فیلتر سلولزی و خمیر سلولز با استفاده از روغن HOSUN برای به دست آوردن استرهای سلولز اسید چرب، پایداری حرارتی و خواص مکانیکی محصولات نهایی را بهبود بخشید (Onwukamike، Grelier، Grau، Cramail و Meier، 2018).