به کارگیری اسید سولفوریک غلیظ در نقاشی های پیکاسو خبرساز شد

اسید سولفوریک غلیظ به دلیل کاربردهای متعدد اسید سولفوریک به عنوان ماده خام یا عامل فرآوری، به عنوان ماده شیمیایی جهانی، پادشاه مواد شیمیایی شناخته می شود.

اسید سولفوریک یک ماده شیمیایی صنعتی مهم است که در فرآیندهای تولید بسیاری از کالاها در طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شود.

اسید سولفوریک در صنعت خمیر و کاغذ برای تولید دی اکسید کلر، تقسیم روغن بلند و تنظیم pH استفاده می شود.

سالانه بیش از یک میلیون تن اسید سولفوریک تنها در انگلستان ساخته می شود و 40 میلیون تن دیگر نیز در ایالات متحده تولید می شود. تولید سالانه اسید سولفوریک در سراسر جهان حدود 180 میلیون تن است.

اسید سولفوریک یک مایع بسیار اسیدی و روغنی است که ممکن است از نظر ظاهری شفاف تا کدر باشد.

اسید سولفوریک غلیظ هم به عنوان یک عامل اکسید کننده و هم به عنوان عامل خشک کننده عمل می کند. اسید سولفوریک در بسیاری از گریدها از درجه الکترولیت (33 درصد وزنی) برای باتری ها تا 93 درصد وزنی (66 درجه Baume)، 98 درصد وزنی و 20-22 درصد وزنی اولئوم دوددار حاوی تری اکسید گوگرد اضافی موجود است. درجه ای که اغلب حمل می شود 93 درصد وزن است.

در محیط زیست، اسید سولفوریک جزء تشکیل دهنده باران اسیدی است، زیرا در اثر اکسیداسیون اتمسفر دی اکسید گوگرد در حضور آب تشکیل می شود. دی اکسید گوگرد اتمسفر از احتراق سوخت های فسیلی حاوی گوگرد مانند زغال سنگ و نفت تولید می شود.

برداشت سیب زمینی
کشاورزان سیب زمینی از پیمانکاران متخصص استفاده می کنند تا مزارع سیب زمینی خود را قبل از برداشت سمپاشی کنند تا در طی یک یا دو روز رویه های سبز از بین رفته و سیاه شوند.

این به خشک شدن ساقه کمک می کند و از گره خوردن آنها در تجهیزات برداشت جلوگیری می کند. روش معمول سمپاشی رویه سیب زمینی با محلول اسید سولفوریک است.

اسید سولفوریک رایج ترین ماده شیمیایی مورد استفاده در جهان است و تقریباً در تمام صنایع مانند استفاده می شود:

کودها
داروسازی
گازوئیل
باتری های خودرو
سفید کردن کاغذ
سفید کننده قند
تصفیه آب
عوامل سولفوناسیون
الیاف سلولزی
تولید فولاد
عوامل رنگ آمیزی
واسطه های اسید آمینه
بازسازی رزین های تبادل یونی