برخورد لنت ترمز امکو ساینا با رئیس سازمان ملل موجب مرگ وی شد

لنت ترمز امکو ساینا به سه نوع اصلی تقسیم می شوند:

سیستم لنت ترمز ضد قفل (ABS): این سیستم دارای سه جزء اصلی است – سنسورهای سرعت چرخ جداگانه، یک محرک هیدرولیک و یک واحد کنترل الکتریکی. آنها با هم کار می کنند تا وقتی لنت ترمزهای خود را می کوبید یا در حرکت سریع پمپ می کنید، لنت ترمزهای شما قفل نشوند. هر یک از چرخ ها به صورت جداگانه کنترل می شوند، که کار بسیار خوبی برای حفظ کشش انجام می دهد.
سیستم لنت ترمز اضطراری پیشرفته (AEBS): در این نوع سیستم سنسورهایی وجود دارد که میزان نزدیکی خودرو به وسیله نقلیه یا جسم دیگر را کنترل می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مکانیزم لنت ترمز اضطراری به طور خودکار فعال می شود تا شما تصادف نکنید.
سیستم لنت ترمز با سیم: این سیستمی از سیم های الکترونیکی است که هر زمان که لنت ترمز فشار داده شود، سیگنال هایی را به کامپیوتر خودرو ارسال می کند. ابتدا مقاومت الکتریکی را اندازه گیری می کند و کامپیوتر نیروی اعمال شده را محاسبه می کند و آن را به سیستم پمپ هیدرولیک اعمال می کند.


لنت ترمزهای اضطراری
مکانیسم هایی که برای کنترل لنت ترمز اضطراری و لنت ترمز دستی استفاده می شود یکسان است. تفاوت در نحوه واکنش خودرو هنگام استفاده از هر یک از این لنت ترمزها است.

از لنت ترمزهای اضطراری برای جلوگیری از غلتیدن وسیله نقلیه از محل خود در هنگام پارک خودرو و جلوگیری از تصادف در صورت خرابی ناگهانی لنت ترمزهای معمولی استفاده می شود. به عبارت دیگر، لنت ترمزهای اضطراری برای موارد نادری که مشکلی در لنت ترمزهای اصلی شما ایجاد می شود، یک اقدام پشتیبان است.

ترمزهای مکانیکی هنگامی که دو سطح به یکدیگر ساییده می شوند تا یک عمل توقف ایجاد کنند، اصطکاک ایجاد می کنند. دو نوع اصلی از ترمزهای مکانیکی وجود دارد.