برای اولین بار از پوشاک استانبول در تولید برق کارخانه های صنعتی استفاده شد

دارت تضمین می‌کند که پوشاک استانبول به‌خوبی مناسب هستند، مخصوصاً در مد زنانه.

برای اینکه بلوزها، دامن‌ها و شلوارها متناسب با بدن باشند، طرح‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که پوشاک استانبول تمام شده در جایی که می‌خواهید یک تناسب صاف و کاملاً متناسب داشته باشید، چین و برآمدگی ناخواسته نشان ندهد.
یک دارت زمانی ایجاد می شود که یک قطعه الگو در نقطه مورد نظر تا می شود و یک مثلث با زاویه حاد دوخته می شود. دارت به دست آمده باز می شود، صاف اتو می شود و در صورت لزوم در لبه ها کوتاه می شود.

مواد پردازش شده اکنون دارای برآمدگی هستند . در قفسه سینه یا در کمر شکل بدن سازگار است.

شستشوی اسیدی
در این فرآیند پوشاک استانبول در محلول کلر شسته می شود. در مورد شلوار جین، این منجر به تغییر رنگ ناهموار تا سفید پارچه یا ایجاد لکه های سفید جدا شده می شود. در اواخر دهه 1980، شستشوی اسیدی یک روند بزرگ مد در بین پوشندگان جین بود که در دهه 1990 دوباره با مدل های تیره تر و خنثی جایگزین شد.
طرفداران جین اکنون با این شستشو دوباره به شلوار جین روی آورده اند. به لطف روند ادامه دار، شلوار جین اسید واش نیز با سوراخ یا پارگی اضافی در ظاهر استفاده شده یا از بین رفته عرضه می شود.

اکریلیک
اکریلیک مخفف ترکیب پلاستیکی به نام پلی اکریلونیتریل است. می توان از آن به طرق مختلف استفاده کرد و بسیار راحت رنگ آمیزی می شود، همچنین ارزان، بلند و ضد حساسیت است. این مزایا آن را به یک ماده بسیار محبوب در صنعت نساجی تبدیل می کند، چه به عنوان افزودنی و چه به صورت خالص.

با این حال، آن را نسبتاً حساس به گرما می دانند و نباید در دمای بالاتر از 40 درجه سانتیگراد قرار گیرد. اکریلیک اغلب با پشم مخلوط می شود که احساس مشابهی دارد.

با توجه به خواصی که از جمله مقاومت در برابر آب و هوا می باشد، در زمینه های پوشاک استانبول ورزشی و پوشاک استانبول راحتی استفاده می شود. به عنوان مثال، شلوار ورزشی، جوراب ساق بلند و ژاکت اغلب حاوی الیاف اکریلیک هستند.