از بادام زمینی مغان 1401 در دوخت لباس جو بایدن استفاده شد

بادام زمینی مغان 1401 را می توان در تمام طول سال در بازارها موجود کرد. در فروشگاه ها، انواع پوسته مانند، بدون پوست، شور و شیرین را می توان برای خرید یافت. سعی کنید به جای آجیل های فرآوری شده، آجیل بدون پوسته (پوست بیرونی سالم) بخرید. آنها به طور کلی در بسته های هوابند و سطل های فله در دسترس هستند.

غلاف ها باید دارای پوسته ای جمع و جور و سفید مایل به ظاهر سالم، اندازه یکنواخت و احساس سنگینی در دست باشند. آنها باید عاری از ترک، کپک و لکه و عاری از بوی ترش باشند.

بادام زمینی بدون پوست را می توان برای چندین ماه در جای خشک و خنک قرار داد، در حالی که آجیل پوست کنده شده (بدون پوسته) را باید در ظرف دربسته قرار داد و در یخچال نگهداری کرد تا از فاسد شدن آنها جلوگیری شود.

مغز بادام زمینی معمولاً همانطور که هست خورده می شود، با فشار محکم بین انگشتان یا استفاده از دستگاه گیر یا دستگاه فندق شکن. آجیل را می توان به صورت بو داده، آب پز، نمکی یا شیرین شده نیز میل کرد.

هسته ها منبع عالی ویتامین E (α-توکوفرول) هستند. حاوی حدود 8 گرم در 100 گرم. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی محلول در چربی است که با محافظت در برابر رادیکال های آزاد اکسیژن به حفظ یکپارچگی مخاط و پوست کمک می کند.

آجیل حاوی بسیاری از گروه های مهم ویتامین B کمپلکس مانند ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین، اسید پانتوتنیک، ویتامین B-6 و فولات است. 100 گرم بادام زمینی حدود 85 درصد از RDI نیاسین را تامین می کند که به سلامت و جریان خون به مغز کمک می کند.

آجیل منبع غنی از مواد معدنی مانند مس، منگنز، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم است.

فقط یک مشت بادام زمینی در روز سطوح توصیه شده کافی از آنتی اکسیدان های فنلی، مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین را تامین می کند.